خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/23 - 09:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
راستینه با اشاره به غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری بدون نماینده وزارتخانه ورزش؛

انتخابات فدراسیون سوارکاری وجاهت قانونی ندارد

رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزاری جلسه انتخابات فدراسیون سوارکاری را تخلفی آشکار در انتخاب رییس این فدراسیون دانست.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری گفت: وزارت ورزش و جوانان بر اساس قانون، مسئولیت نظارت، حمایت و هماهنگی تمام امور فدراسیون‌های ورزشی، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را بر عهده دارد، براساس همین قانون نماینده این وزارتخانه به عنوان  نظارت بر حسن اجرای وظایف فدراسیون‌ها در انتخابات مجمع عمومی فدراسیون حضور می‌یابد که با توجه به اعلام وزارت ورزش و جوانان مبنی بر عدم برگزاری مجمع در این تاریخ جهت هماهنگی در  امور حضور نداشته و وجاهت قانونی برگزاری چنین مجامعی قابل قبول نیست.



برگزاری مجمع بدون اجازه وزارتخانه وجاهت قانونی ندارد



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت ورزش و جوانان بر حسب وظیفه نسبت به تخلفات و عدم هماهنگی در حوزه فدراسیون‌ها مسئولیت قانونی دارد، بر همین اساس وزارتخانه مزبور  اعلام کرده بود که جلسه مجمع عمومی در تاریخ دیگری برگزار شود، اما فدراسیون سوارکاری بدون توجه به بند صریح و شفاف که در قانون از اختیارات وزارتخانه است اقدام به برگزاری این جلسه کرده است؛ در این میان کاندیداهای دیگر فدراسیون شکایت خود را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده اند. لذا در خصوص صحت برگزاری چنین مجمعی جای سوال باقی است.



برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری  غیر قانونی است



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم اظهار کرد: از وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه هر چه سریعتر گزارش خود در مورد چرایی برگزاری مجمع بدون هماهنگی وزارتخانه ورزش و جوانان و عدم اعمال قانون به کمیسیون هستیم، با توجه به مصاحبه‌ای که توسط  محمد پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارتخانه صورت گرفته؛  برگزاری انتخابات رییس فدراسیون سوارکاری  غیر قانونی است.



بیشتر بخوانید:





رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حواشی ایجاد شده توسط فدراسیون سوارکاری در مورد برگزاری انتخابات رییس فدراسیون، کمیسیون خواستار گزارش مبسوطی از طرف وزارتخانه ورزش و جوانان ظرف یک هفته آینده است./



پایان

  • کد خبر : 343692
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار